درس وبحث

محلی برای ارائه تحقیقات ،مقالات ،نکته های پراکنده ونیز ارتباط با دانشجویانم

درس وبحث

محلی برای ارائه تحقیقات ،مقالات ،نکته های پراکنده ونیز ارتباط با دانشجویانم

بایگانی

درسی به نام هدیه آسمانی یا دین وزندگی  ونظایر آن که در دوران تحصیلات مدرسه ای برای تبیین آموزه های مذهبی ودینی در نظام آموزشی قرار داشت با همه ظرافتهایی که نویسندگانش به خرج داده اند به دلیل نوع نظام آموزشی کنکور محور ما متاسفانه به هدف زیبای خود که تعمیق باور های دینی در دانش آموزان است نایل نمی شود. این مهم به ویژه در خصوص دوره پیش دانشگاهی که تمام هم وغم فرزندان ما به تست زدن وموفقیت در کنکور اختصاص می یابد بیشتر رخ می نماید.

تاکید بر حفظ همه نکات و دقت در همه قیود سوال ساز متن میراث روش تدریس متون دبیرستانی است که در  تدریس برخی از دروس دانشگاهی توسط  بعضی از اساتید تکرار می شود وحظ اصلی درس دانشگاهی را در کام دانشجو تلخ می سازد ودر نهایت نیز  برای ما فارغ التحصیلانی  به ارمغان می آورد که صدها فرمول وتعریف را حفظ کرده اند اما از حل بسیاری از مشکلات روزمره خود ناتوانند زیرا دروس را نه برای بکار بستن بلکه صرفا برای کسب نمره آموخته اند.

این مسئله که مبادا درس های ارائه شده توسط صاحب این قلم نیز چنین سرنوشتی در پی داشته باشد همواره  از دغدغه های ذهن او بوده است .وبه همین دلیل هم و غم راقم این سطور  همواره ارائه درسی بوده که بتواند ذهن دانشجویان این کلاس را به  خود جلب کند ودر زندگی آنها نقش آفرینی عملی وکاربردی داشته باشد.

امیدوارم که این غرض من تامین شده باشد.

 

نظرات  (۱)

با سلام خدمت شما استاد گرامی،حقیقتا دغدغه ایی را که عنوان نموده اید سالها مرا نیز آزار می دهد البته در خصوص خیلی از دروس و مباحث.در مورد شیوه تدریس  و امتحان گرفتن جنابعالی که باعث می شود بجای پرداختن به موضوع نمره به صورت عمیق و کاربردی از این درس استفاده شودباید اعتراف کنم  در کارتان و هدفی که دنبال می کنید موفق بوده اید و من بعنوان دانشجویی که این درس را در محضر شما پاس کرده ام علاقه ام به این درس و اینچنین موضوعاتی چند برابر شده و دید من نسبت به این درس کاملا تغییر کرده که البته همه اینها را مدیون اندیشه پاک ،برنامه ریزی و توجه خاص جنابعالی به این موضوع می دانم.

از شما سپاس گزارم  وبرایتان آرزوی موفقیت دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی