درس وبحث

محلی برای ارائه تحقیقات ،مقالات ،نکته های پراکنده ونیز ارتباط با دانشجویانم

درس وبحث

محلی برای ارائه تحقیقات ،مقالات ،نکته های پراکنده ونیز ارتباط با دانشجویانم

بایگانی

درس نامه شناخت بهائیت

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۱۰ ب.ظ



"درسنامه شناخت بهائیت" منتشر شد

این کتاب دومین اثر  (البته در قالب کتاب) اینجانب در موضوع بهائیت است که تاکنون  به زینت طبع آراسته می شود.  کتاب قبلی  با عنوان " بن بست ظلمانی" توسط انتشارات ندای زیتون منتشر شد که در حال حاضر نایاب می باشد. علاوه بر این دو سه مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی به قلم اینجانب منتشر شده است.

 در این کتاب مطالب  متنوعی درباره نحله شیخیه و  فرقه بابی به عنوان  ریشه های عقیدتی -تاریخی  و بستر پیدایش آئین  بهائیت آمده است.تاریخچه سیاسی و زندگی موسس ورهبران این آئین و بیان عملکرد سیاسی اجتماعی این جریان دردو قرن اخیر بخش دیگری از مطالب کتاب را به خود اختصاص داده است.

در ادامه ، چشمان خواننده میزبان مطالب مفصلی در  تحلیل عقاید ، تعالیم واحکام  آئین بهائیت،بهائی خواهد بود. در این بخش در حدامکان تلاش شده است تا چالش های عقیدتی بهائیت با اسلام مورد امعان نظر بیشتری قرار داده شود. گفتنی است، در این کتاب ،  فصل مستقلی به بیان و تحلیل  شبهات  نویسندگان بهائی در خصوص مساله خاتمیت  اختصاص داده شده است. 

 علاوه بر مطالب بالا، برای آشنایی خوانندگان محترم با وضعیت حال بهائیت در جهان ، بخش مستقلی برای تبیین  انشعابات این آئین در دو قرن اخیر و همچنین چگونگی سازماندهی و مدیریت  هواداران آن در نظر گرفته شده است . 

برای غنای هرچه بیشتر ، در حاشیه کتاب به تناسب موضوع نسبت به معرفی اشخاص ومکان های ذکر شده در متن اقدام شده است تا خواننده متن بتواند بدون از همگسیختگی مطالب و بدون در همریختگی نظم آن در کنار مطالعه مطالب علمی ، با اشخاص ومکان های مذکور در متن نیز آشنایی بیشتری پیدا نماید.

برای افاده بیشتر به آن دسته از خوانندگان که توضیحات کتاب تشنگی علمی وکنجکاوی روحی آنان را سیراب نمی سازد  در انتهای هر فصل منابعی برای مطالعه بیشتر معرفی شده است.از مزایای این کتاب آن است که فصل مستقلی برای کتابشناسی کتب مشهور بهائیان اختصاص داده شده است.

تلاش نویسنده بر آن بوده است که مطالب کتاب به شکلی دسته بندی گردد که قابلیت ارائه یک ترم درسی در مراکز بهائیت شناسی کشور را داشته باشد.

علاقمندان به مطالعه این اثر، می توانند آن را از انتشارات گوی تهیه نمایند.

محل عرضه محصولات  انتشارات گوی در نمایشگاه بین المللی کتاب :  سالن 2، راهروی 6 ، غرفه 32 می باشد

  • حسین رهنمائی

بهائیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی