درس وبحث

محلی برای ارائه تحقیقات ،مقالات ،نکته های پراکنده ونیز ارتباط با دانشجویانم

درس وبحث

محلی برای ارائه تحقیقات ،مقالات ،نکته های پراکنده ونیز ارتباط با دانشجویانم

بایگانی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

بهشت ، وعده گاه خدا به مومنان با تقوا و پاداش زحمات صالحان است. شایستگان ورود به  بهشت کیانند و  شرط ورود به آن چیست؟  ،کیفیت نعمت های آن چگونه و زندگی ساکنان آن به چه شکل سپری می شود؟ براستی کدام یک از ما شایستگی ورود به بهشت را خواهیم داشت ؟کدام گروه از ما ،با چه عملکردی وبا چه اعتقاداتی می توانند اجازه دخول  دربهشت را دریافت کنند؟

پاسخ سوالات بالا ودهها سوال دیگر در این زمینه را می توان از خلال آیات قران پیدانمود.هرچند بررسی کامل وعمیق مسأله بهشت و جوانب مختلف آن در قران، نگارش  کتاب مستقلی می طلبد ، لکن ما  در سطور زیر به شکل خلاصه و به اجمال به این موضوع خواهیم پرداخت .

  • حسین رهنمائی

       ادیان خاور دور ( ژاپن وچین)

از میان کشورهای خاور دور ، دو کشور ژاپن وچین به لحاظ تاریخی بیش از سایر کشورهای آن منطقه در موضوع دین صاحب سبک هستند به گونه ای که در اغلب کتب دین شناسانه ویا تاریخ ادیان به مکاتب رایج در این دوکشور به صورت اختصاصی پرداخته اند. دین‏های رایج در ژاپن در درجه اول دین ملی آن کشور یعنی‏ «شینتویی» و بعد دین بودایی و در درجه سوم دین مسیحیت‏ است. دین بودایی از طریق چین و کره به ژاپن راه یافته و در آن‏ کشور گسترش یافته است. شاید بتوان گفت،   ژاپنی ها دین را سنت ملی یا رسومات و میراث سنتی دانسته و به معنای معنوی دین توجهی ندارند

  • حسین رهنمائی